17 Oktober 2011

ANWAR CABAR PAS DAN DAP

Belakang Parang jika di asah lagikan tajam...

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Alhamdulillah syukur ambo kehadrat Allah Swt kerana dengan limpah rahmatnya dapat ambo mengilhamkan kalam yang berkaitan dengan Pemimpin dan juga kita sebagai rakyat.Alhamdulillah diatas kudrat yang Allah bagi kepada kita semua untuk terus berfikir dan menilai sendiri mana yang baik dan mana yang tidak baik.
Hakikatnya disini ambo ingin menyentuh mengenai kesungguhan PR dalam memperjuangkan nasib rakyat dan PAS juga dalam memperjuangkan Islam khasnya Hukum Hudud.

Apa yang ambo nak bangkitkan disini ialah tentang maksud kesungguhan PR atau PAS khasnya dalam sesuatu perkara yang nak di perjuangkan oleh mereka.Kerana ambo melihat PR hanyalah satu pembawaan kepada Negara Malaysia.Lepas satu perkara,satu perkara ditimbulkan oleh mereka.Masih ingatkah lagi kita dengan Bersih 2.0,Penggunaan pembesar suara sebelum azan subuh,Serangan Jais keatas Gereja,Komunis dan kemerdekaan,Itu belum lagi dikira dengan serangan peribadi keatas kedua-dua pemimpin baik dari kerajaan atau PR sehingga membawa kes tersebut ke mahkamah.Secara mudahnya nak tanya,Masa bila pemimpin ni bekerja untuk rakyat kalau asyik terus dengan keadaan seperti ini.

Jika melihat kepada manifesto Pas,tersangatlah menarik dan terliur untuk mengundinya dan terundi pada PRU12 yang lalu,Tapi untuk PRU13 tidak mungkin ianya akan tertipu lagi.Kerana bagi kita umat Islam tidak boleh kita jatuh dalam lubang yang sama untuk kali kedua.Pada manifesto PAS ambo lihat ianya sedikit sebanyak akan membantu rakyat jika ia benar dilaksanakan.Sayang sekali ianya cuma retorik bagi menarik rakyat untuk menyokong mereka.

Perhimpunan Bersih 2.0 dilihat bersungguh pemimpin PR untuk adakannya tanpa menghiraukan apa saja amaran dari pihak berkuasa.Tapi untuk apa semua itu?Tujuan utamanya adalah untuk mencari gimik dan prihatin rakyat terhadap apa yang berlaku dalam perhimpunan tersebut kerana mereka sudah mengjangkakan tindakan dari pihak berkuasa serta dalam 8 tuntutan itu hanya tuntutan penggunaan dakwat kekal sahaja yang ditekankan.Penggunaan dakwat kekal ini adalah bertujuan untuk mereka berkuasa bukannya tuntutan diatas pembelaan nasib rakyat.

Siapa sahaja berkuasa bukan itu isunya,Apa yang rakyat inginkan adalah pejuang yang membela nasib mereka dengan membuat tuntutan kepada kerajaan.Apalah kiranya PR mengadakan Perhimpunan mirip Bersih 2.0 untuk membuat tuntutan yang lebih fokus kepada perubahan hidup rakyat bukannya perubahan kuasa pemerintahan semata-mata yang diutamakan.

Apa yang ambo maksudkan adalah membuat tuntutan kepada kerajaan seperti mengenai dengan penyelarasan gaji pekerja swasta,Mengsifarkan 100peratus miskin tegar seperti ini dan lain-lain isu atau masalah yang melibatkan majoriti rakyat.Perhimpunan Bersih 2.0 hanyalah satu perhimpunan kepentingan PR untuk berkuasa.Mungkin anggapan diantara kita jika PR berkuasa segala macam PR akan bagi atau laksanakan apa keperluan rakyat.

Sebelum anda beranggapan demikian anda mesti melihat Negeri yang diperintah oleh PR apa bezanya.Ambo rakyat Kelantan 20 tahun lebih dah duk bawah Kerajaan Pas namun habuk pun tarak.Apa yang ada hanyalah penggunaan tulisan jawi pada papan iklan yang boleh dibuat gulai dan ditanak mungkin sekiranya rakyat tidak buntu wang untuk sesuap nasi.

Bukan soal tadbir negara atau negeri,Jika anda jenis yang menggosok gigi waktu pagi sebelum anda bersarapan mustahil untuk anda tidak melakukannya walaupun anda sudah beristeri empat.Attitude anda akan terbawa-bawa dan anda tidak akan merasa selesa sekiranya anda tidak lakukan sepertimana yang telah anda amalkan.Kecil cara kecil dan besar cara besarnya,Apakah untuk melakukan seperti ini memerlukan perubahan berkait dengan perlembagaan. Sila Klik.

Jika kerakusan untuk berkuasa sanggup mengadakan perhimpunan yang bersifat berkepentingan kenapa tidak diadakan perhimpunan yang fokus menuntut pembelaan kepada rakyat. Sangat jelas bukan,PR bukan membangkang untuk kepentingan rakyat,Tapi PR membangkang kerana LAPAR untuk berkuasa,Rakyat mapus pun lantak pi lah,janji Pemimpin PR terus hidup untuk membaham sisa-sisa yang masih ada.Jika 100 tahun PR tidak mampu mengambil tampuk pemerintahan dari Kerajaan Umno-BN,Apakah dalam masa 100tahun juga rakyat akan terus begini....

PR nak berkuasa atau PR nak bantu rakyat,Tanpa kuasa mentadbir negara dan berkuasa seperti kuasa yang ada pada hari ini apakah ianya tidak cukup berkuasa untuk bersuara bagi membantu nasib rakyat.Tidak perlu cakap mengenai perlembagaan atau bidang kuasa yang terhad.Kerana itu tidak cukup kukuh alasannya jika ianya dibangdingkan demi kepentingan rakyat seluruh negara.Tiada perkara yang mustahil atau TIDAK BOLEH jika ia melibatkan kepentingan rakyat yang banyak.

Apa yang terbukti dan ambo temui bilamana Kerajaan memerintah mengurangkan subsidi atau menaikkan harga barang adalah bertepuk riangnya Pemimpin PR kerana ianya boleh dijadikan isu atau modal bagi meraih sokongan rakyat untuk mereka mengambil alih kerajaan.Adakah ini caranya berjuang untuk rakyat?Bukankah cara ini menangguk di air yang keruh?Sampai bila rakyat akan terus menanggung karenah sebegini dari kedua-dua kuasa itu.Harga minyak naik dikatanya nasib baik,Adakah Pemimpin sebegini taruhan PR untuk mentadbir negara?.Untuk makluman semua Photo dibawah dikeluarkan bukan atas isu ini tetapi diatas isu satu untuk kau satu untuk aku. Sila Klik.


Ambo merasakan anda sudah faham apa maksud sebenar yang hendak ambo sampaikan, Begitulah keadaanya politik dalam negara kita,Orang yang menuduh orang lain itu jahat sebenarnya dialah yang lebih jahat dari orang yang dituduhnya.Janganlah kita terpedaya dengan muslihat mereka,Bersama ambo pelbagai bukti kesongsangan PR khasnya PAS yang akan ambo dedahkan nanti hasil dari kajian dan penelitian ambo lebih dari 10 bulan yang mengambil masa 14-18 jam sehari tanpa ambo melakukan lain-lain kerja.

Ambo fokus 100peratus mengenai POLITIK negara.Tiada pihak yang membayar ambo walaupun satu sen,Ia hanyalah minat dan kesungguhan mencari kebenaran demi kepentingan maklumat untuk seluruh rakyat. Setiap artikel yang ambo keluarkan mempunyai hujah dan buktinya yang sedikit sukar untuk ambo terjemahkannya melalui tulisan buat masa ini.Bersamalah kita mencari kebenaran dan mengubah cara berpolitik.Bagi ambo Politik Lalang adalah politik yang terbaik!!!.

Parti bukan agama,Agama dari Allah telah mempunyai garisan dan landasan yang tidak boleh diubah oleh sesiapa sekalipun dan sangat berbeza dengan Parti.Kerana Allah bersifat dengan adil,Kalau dulu firmannya Haram demikianlah juga dengan hari ini begitulah sebaliknya tanpa berubah.Adapun parti jauh sekali berubah,Kalau dulu Haram kerana dia tak buat tapi hari ini sudah HALAL kerana dia pun turut buat perkara yang sama seperti yang diharamkan keatas orang lain sewaktu ketika dahulu.

Jika kita taksub dan tidak menjadi lalang adalah kita seorang rakyat yang kurang cerdiknya.Jika Pemimpin yang kita sokong itu melakukan kesalahan kita bela dan kita follow jugak apakah cerdik namanya itu? Bukankah pemimpin itu akan menjadi semakin besar kepala dan sesat didalam kesesatan.Bagaimana pula dengan nasib kita?Orang berpolitik dapat Juta-juta,Dapat tanah dapat Balak,Kita rakyat yang menyokong dapat gas pemedih mata buang duit dan buang masa.Renung dan fikir-fikirkanlah Kerana untuk menentukan seseorang itu mukmin atau sebaliknya bukanlah kerja manusia.......
Segala Yang baik itu datangnya dari Allah dan keburukkan itu kelemahan diri ambo sendiri.

1 ulasan:

  1. pr jauh lg bagus dr bn..tgk sel penang kedah kelantan utang langsai bole simpan cash lg 1 billion,,air free fdi meningkat rasuah tkda..dan mcm2 lg..belum lg memerintah negara..haha blog umno tp undian pr yg kedepan ..hehe

    BalasPadam