28 Julai 2011



DEBAT TERBUKA DIANTARA BLOGGER
TAJUK 1: ARTIKEL DI BLOG LEBIH MENJURUS KEPADA FITNAH REALITI ATAU FANTASI?DAN APA KESANNYA KEPADA NEGARA
TAJUK 2: BERSIH 2.0 VIDEO VERSI PDRM DAN VIDEO VERSI RAKYAT YANG MANA FANTASI DAN REALITI

Penulis blog merupakan satu profesyen kewartawanan yang mampu menggegarkan negara dengan sesuatu isu yang diterbitkan.Walaubagaimanapun adakalanya sesuatu isu lebih terdedah kepada fitnah serta tohmahan semata-mata bagi memenuhi permintaan tuan atau juga memenuhi kepuasan hati penulis itu sendiri.

Bagi menambahbaik ilmu kewartawanan, ambo nak syorkan satu cadangan yang berbentuk debat secara terbuka diantara Blogger Pro Kerajaan dan Pro Pembangkang,ini bagi menjamin setiap Artikel yang dikeluarkan diketahui,diselidiki dan difahami akan isinya serta diperhujahkan menggunakan fakta dan dalil yang bijaksana.

Debat secara terbuka diantara Blogger juga dapat mewujudkan satu kefahaman didalam sebuah penulisan,dan ia akan menjadikan seseorang Blogger lebih berdisiplin dan bertanggungjawab pada setiap artikel yang diterbitkan.

Dengan cara yang ada sekarang seolah bacul dan tangkap muat sesuatu artikel dengan ianya lebih berbentuk fitnah dan mengaibkan seseorang,Perbuatan ini jelas akan menghancurkan negara,Blogger juga semakin berani mengeluarkan artikel-artikel liar kerana boleh berselindung di balik screen pc atau laptop.

Bagaimana dengan cadangan ini?Sila berikan komen anda untuk berbincang dengan selanjutnya.Bersangka baiklah didalam sesuatu perkara,Jangan berdalih dengan mengeji sesuatu pandangan hanya kerana kita seorang yang bacul dan mengambil kesempatan diatas alasan yang dongeng....Tapi ambo yakin Blogger yang ada dinegara ini semuanya berani...Buktikanlah.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan