24 September 2011

APA YANG PERLU ANDA TAHU MENGENAI POLITIK

Belakang Parang jika di asah lagikan tajam...

KEIKHLASAN HATI BERKATA-KATA DENGAN LAFAZ


  بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Diatas kesedaran mengimbau kembali sejarah lampau dan Realiti keadaan pada hari ini.Jadikan sejarah dahulu sebagai tauladan untuk hari ini dan sejarah hari ini jadikannya sempadan untuk hari esok.Berfikiran bebas adalah satu perubahan minda kepada keterbukaan dalam menilai segala isu tentang siasah dalam negara pada hari ini.Jika kita masih berfikiran konservatif itu tidak akan mengubah apa yang kita ingin mengubahnya.      

Saudara-saudara sekelian percayalah,
Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.

Percayalah saudara-saudara sekelian,
Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'.
-Amanat Hj Hadi-
 Hakikat dan kenyataan itu perlu kita renungi sebagai kita ni hamba Allah.Tulisan ambo ini terlahir dari ambo bertapak pada hakikat kebenaran dan kejujuran dalam menyampaikan sesuatu maklumat kepada rakyat.Ambo salah seorang dari berjuta penyokong kuat PAS yang tegar serta TAKSUB.Menyalahkan Umno-Bn yang memang sedia salahnya itulah kerja ambo ikhlas tanpa sebarang imbuhan selain mengharapkan keredhaan Allah.

Tapi prinsip ambo mengkaji setahap mana yang mampu otak ambo kaji telah menemukan beberapa perkara yang membuat ambo tersentak dan terfikir sejenak.Ambo berjuang Islam,Ikhlas kerana Allah tiada apa-apa imbuhan,Jika untuk Islam,minta nyawa pun ambo bagi.Bukan alim tapi ambo rasa tiada guna untuk hidup tanpa penghayatan Islam yang sebenar terutamanya atas perkara yang melibatkan kita dengan manusia.

Parti adalah ciptaan atau rekaan atau juga alternatif manusia.ISLAM adalah AGAMA yang benar dan datangnya dari ALLAH tuhan sekalian alam.Pemahaman dan pemikiran atau kepercayaan kepada PARTI tidak sama dengan Kepercayaan kepada ISLAM.Dasar parti boleh diubah,DASAR atau rukun ISLAM tidak pernah sesekali berubah atau berpolitik mengikut kesukaan manusia.

Contoh seperti SOLAT,Tidak kira samada kamu suka atau tidak suka jika kamu  ISLAM ,WAJIB kamu SOLAT.Tidak boleh ubah.Atau kita nak gula-gulakannya demi kepentingan bukan diatas tuntutan ALLAH.Sebelum anda menilai sesuatu perkara ada eloknya anda tanya pada diri anda beberapa soalan yang pernah ambo tanya pada diri ambo....

1.)" Ya ke aku ni perjuangkan Islam,Islam mana? Allah redha ke aku berjuang Islam dengan cara aku ni,
2.) Betul ke orang yang aku nak buat pemimpin ni merupakan seorang insan yang jujur dan tidak pentingkan dunia..Aku ni ikhlas sungguh,Tapi jika aku ikut pemimpin yang tidak ikhlas dengan bukti sudah nampak depan mata tapi aku sorokkon dan aku alasankan buat penyedap hati demi melihat kejatuhan Pemerintah yang aku anggap jahat walhal jika berlaku sedemikian pada Parti lain aku akan kecohkan bak ayam nak bertelur. demi kerana aku benci dengan Umno tak betul cara aku ni kalau mengikut Islam.Takkan aku nak buang yang keruh ambil pulak yang keruh jugak...

3.) Kena tipulah aku,Aku berjuang makan ikan masin,Pemimpin berjuang makan ayam golek,Sepatutnya jika ikhlas mengikut Islam wajib kena pentingkan rakyat dulu..Kutip dulu dengan pemimpin,bila pemimpin pun dah habis baru boleh kutip dengan rakyat.
4.) Islam mengajar kepada sifat-sifat terpuji,yang aku ni duk caci maki orang ni betul ke kehendak Islam,Betullah aku ni nak nyatakan kebenaran tapi apakah cara ini yang dikehendaki oleh Allah.?
5.) .Bodoh ni kerja aku ni,Rugi dunia untung Akhirat ok lah juga,kalau macam ni aku tipu diri sendiri demi kebencian aku pada Umno yang disemarakkan oleh beberapa isu.
6.) Kalau berjuang Umno dapat duit.(hanyalah tanggapan aku dengan terpengaruh)Berjuang dengan PAS kalau cara macam ni tak dapat apa-apa.Dunia pun tak dapat akhirat jauh sekali...Orang berjuang dapat juta-juta,Pemimpin senang lenang,Kalau zaman khalifah Umar pemerintahan mengikut Islam yang dibawanya jauh sekali berbeza dengan pemerintahan PAS.
7.) Kalau benar ikut Islam sungguh dengan cara Islam yang sebenar,Kenapa Tok Guru-Tok Guru Pondok tidak bersama PAS dalam jemaah kepimpinan...Sila Klik Bukti
8.) Mengambil kisah tauladan Beralasan dengan perkara yang menguntungkan dan menolak diatas perkara yang merugikan.  Sila Klik

WAJIB TONTON VIDEO KEBENARAN INI DEMI PENYATUAN SELURUH UMAT ISLAM

Nantikan kemunculan KEBENARAN yang lebih nyata akan ambo persembahkan sedikit masa lagi KERANA ALLAH bukan kerana Pemimpin atau PARTI...Wajib taat kepada ALLAH bukan kepada PARTI.Anda berbeza pendapat dengan ambo terpulanglah kepada diri sendiri.Kerana hidayat itu kerja ALLAH bukan kerja Ambo.Ambo hanya menyampaikan apa yang ambo lihat benar mengikut landasan ISLAM bukan landasan KEPENTINGAN.

"Keraguan anda adalah satu tanda anda akan dipertemukan dengan kebenaran..
Ketaksuban anda kepada makhluk adalah satu tanda anda akan terus disesatkan.
Keyakinan dan ketakwaan anda kepada ALLAH adalah satu tanda anda benar-benar orang yang beriman."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan